גאנט מבצעי מכירות?

גאנט מבצעי מכירות


רבים שואלים אותנו מהו גאנט מבצעי מכירות? מה זה בעצם? למה כדאי לעשות את זה (או בעצם האם כדאי להשקיע בזה זמן ומאמץ?)

אז הביטוי גאנט למי שפחות מכיר הוא פשוט תרשים שמתאר פעולות על רצף הזמן ומאפשר לתכנן באופן נוח את אותו סט של פעולות שמעוניינים לנהל. 

החיבור של הביטוי "גאנט" למבצעי מכירות נועד לטובת הוספת משמעות לתכנון כלל פעילות מבצעי המכירות של חברה או מוצר. היתרונות של התכנון מראש הם לא רק במניעה שנשכח לעשות דברים בזמן ואז נעשה אותם בלחץ (ואלוי פחות טוב כתוצאה מכך) אלא גם באספקט תכנון נכון של מבצעי המכירות, להלן מספר דוגמאות כדאי לקחת בחשבון בתכנון:
  • ביחס לעונה של שנה, ביחס למשמעות של היום/חג (למשל חג האהבה Valentine's Day) 
  • מבחינת גובה ההנחה - למול הנחות קודמות וגם למול מלאים/ צפי הגעה של משלוחים
  • התאמה לקהלים ותחומי העניין שלהם
  • תכנון זמני המשלוח (שהמשלוח יגיע לפני מועד רצוי (חג/ אירוע)

תכנון קמפיין אימיילים / SMS / WhatsApp
נושא נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא רצף משלוח האימיילים. בהנחה שיש לכם בסיסי נתונים אותו אתם מטרגטים ולכל אימייל יש רצף של פעולות (האימייל התקבל, נפתח, בוצעה לחיצה/ לא בצעה לחיצה, אימייל תזכורת ותזכורות נוספות). תכנון מורכב יותר ניתן לבצע באמצעות מערכת מרקטינג אוטומיישן (Marketign Automation)

תכנון קמפיין חיפוש 
לקראת מועדי המבצעים יתכן והצרכנים יחפשו באופן אקטיבי את המבצע ולכך כדאי להיערך עם קמפיין חיפוש ועם מודעות מותג הכוללות את פרטי המבצע. 

תכנון קמפיין מדיה (Awareness) 
קמפיין המדיה מצריך גם הוא תכנון גם ברמת הקריאייטיב, שיהי המספיק זמן לעשות A/B Testing וגם בשל אפקטיביות הרמרקטינג.

תכנון המשפך השיווקי
תכנון המשפך השיווקי לוקח בחשבון את כל הפעילויות הנ"ל ביחד ומאחד עבור כל מבצע מכירות את שלל הערוצים, המודעות, המסרים, השלבים לכדי מקסימום הצלחה במבצע. אפשר גם להסתכל על כלל מבצעי המכירות ברמה השנתית כמשפך אחד גדול שפועל כמו מכונה ענקית ליצירת מכירות באופן מנוהל ומבוקר ולכך צריך גאנט מבצעי מכירות :)

לוח שנה של מבצעי מכירות בישראל - ניתן לקבל באתר: Netdex.co.il

עומר דותן
Digital Effective




תגובות